Hybridi pikalatauksella – Mercedes-Benz A 250 e
Voi tulla kovakin kilpailija ladattavien hybridien markkinoille. Ainakin jos myös Suomen hinta pysyy asiallisena. Range kohtuullinen.
Moottori- lehdestä:
"Mielenkiintoiseksi A 250 e:n tekee 15,6 kWh:n akku, jota voidaan ladata 7,4 kW vaihtovirtalatauksen lisäksi DC-pikalatauksella, kiitos oikeasta takalokasuojasta löytyvän CCS-latausportin. Valmistajan mukaan 10–80% lataus sujuukin parhaimmillaan 25 minuutissa pikalaturin ansiosta, joten kahvitaukoa ei tarvitse välttämättä venyttää toiseen santsikuppiin. A-sarjan tuttu MBUX-käyttöjärjestelmä on opetettu etsimään latauspisteitä tarvittaessa jopa äänikomennolla.
Lataushybridiksi kookkaan akun ansiosta myös WLTP-syklin mukainen toimintamatka pelkällä sähköllä on 60–68 km. Sähköajossa huippunopeus on 140 km/h. Daimlerin mukaan auton vetokyky on 1 600 kilogrammaa jarrullisen kärryn kanssa."
moottori.fi
Voi tulla kovakin kilpailija ladattavien hybridien markkinoille. Ainakin jos myös Suomen hinta pysyy asiallisena. Range kohtuullinen.
Moottori- lehdestä:
"Mielenkiintoiseksi A 250 e:n tekee 15,6 kWh:n akku, jota voidaan ladata 7,4 kW vaihtovirtalatauksen lisäksi DC-pikalatauksella, kiitos oikeasta takalokasuojasta löytyvän CCS-latausportin. Valmistajan mukaan 10–80% lataus sujuukin parhaimmillaan 25 minuutissa pikalaturin ansiosta, joten kahvitaukoa ei tarvitse välttämättä venyttää toiseen santsikuppiin. A-sarjan tuttu MBUX-käyttöjärjestelmä on opetettu etsimään latauspisteitä tarvittaessa jopa äänikomennolla.
Lataushybridiksi kookkaan akun ansiosta myös WLTP-syklin mukainen toimintamatka pelkällä sähköllä on 60–68 km. Sähköajossa huippunopeus on 140 km/h. Daimlerin mukaan auton vetokyky on 1 600 kilogrammaa jarrullisen kärryn kanssa."

Hybridi pikalatauksella jee! – Mercedes-Benz A 250 e
Lataushybridi pikalatauksella, kaikkea se saksalainen keksii. Frankfurtin autonäyttelyssä sai messuensi-iltansa Mercedes-Benzin A-sarjasta kehitelty 250 e.